Meditasyon konusunda herkesin kendi deneyimleri mevcuttur. Fakat meditasyona hazırlığın, dış ortamın nasıl olması gerektiğinin ve oturuş biçimi ile nefes tekniğinin seçiminin öğrenilmesi gerektiğini söyleyebiliriz. Meditasyon zihni arıtıp sakinleştirmek, zihne işlevselliğini kazandırmak için yapılan uygulama olarak açıklanabilir.

Yoga Meditasyon

Yoga Nedir?
Yoga, kökeni Hindistan'a dayanan köklü bir felsefe, bir yaşam biçimidir. Amaç kişinin ruhsal ve bedensel yönden huzur bulmasıdır. Bu da her şeyden evvel kişinin kendini tanıması ile mümkün olacaktır. Yoga bir dini inanç değildir. Kişinin kendini derinlemesine tanıması ve bu sayede kendinden hareketle evrenin uyumunu yakalaması esasına dayanır. Kişi canlı cansız her şeye derin bir sevgi beslemeyi öğrenir. Bu da onun anlamsız acılarla yıpranmasını engeller.

Yoga bilminin kurucusu olan Patanjali aydınlama için 8 basamağı bulunan bir yoldan bahsetmektedir. Bu yol incelendiğinde meditasyonun 7. basamakta olduğu görülmektedir. Bu basamaklar:

  • Yama - Evrensel ahlaki disiplinler
  • Niyama - Kişisel disiplin
  • Asana - Yoga duruşları
  • Pranayama - Nefesin kontrolü
  • Pratyahara - Duyguları geri çekme
  • Dharana - Dikkati bir yere toplama
  • Dhayana - Meditasyon
  • Samadhi - Kendini tanıma, aydınlanma.

Neden Yoga Yapmalı?

  • Yoga'nın en önemli amacı, zihni sadelik ve huzura ulaştırmak için yenilemektir. Bu huzur hissi Asana ve Pranayama uygulamalarından gelir.
  • Kaslara ve kemiklere baskı yapan diğer egzersiz türlerinin tersine, yoga vücudu yavaşca canlandırır.
  • Yoga, vücudu yenileyerek zihni modern hayatın hızlı temposundan kaynaklanan olumsuz düşüncelerden uzaklaştırır.
  • Yoga uygulaması, içinizi umut ve iyimserlikle doldurur.
  • Yoga, kusursuz sağlık ve manevi mutluluk yolundaki tüm zorlukların üstesinden gelmenizi sağlar.
  • Yoga, yeniden doğuştur.

Dininiz size ne söyler? Nasıl Yahudi olaccağınızı mı? Ya da Katolik? Yoksa nasıl bir insan olacağınızı mı?

- Joseph Campbell


Yoga insanların ruhen ve bedenen arınmış, dinlenmiş ve tüm duyularının açılmış olmasına fayda sağlamaktadır. Stresle mücadele etmeyi öğretmesiyle birlikte stresi azaltmak gibi bir etkiye de sahiptir. Özellikle hamile bayanlarda doğru nefes alma ve doğru duruş tekniklerinin öğrenilmesi doğum sırası ve sonrası için faydalıdır. Doğum korkusunun neden olduğu stresin bitmesine ve kasların gevşemesine katkı sağlamaktadır.