Pilates

Pilates 1900'lü yılların başında Joseph Pilates tarafından geliştirilmiş fiziksel bir fitness türüdür. Pilateste 500 temel hareket ve 5 hareket aleti bulunmakta olup bu hareketler birbirleri ile bağlantılıdır. 1. Dünya Savaşı'nda sakatlanan askerleri yeniden sağlıklarına kavuşturmak için kullanılan pilates, bu çalışmalarda olumlu sonuçlar alınmasını sağlamıştır. Günümüzde bazı fizik tedavi programları pilatesten faydalanmaya devam etmektedir.

Pilatesin ana amacı kilo vermek veya kaslı bir vücuda sahip olmak değil, vücut direnci ve kondisyonunu sağlamaktır. Kalça ve bel kemiği rahatsızlıklarını gidermek, iskelet sisteminin dengesini kurmak ve doğru nefes almayı sağlamak pilatesin ana amaçlarıdır.

Pilatesin ana prensipleri şu şekildedir:

  • Zihnin madde üzerindeki gücünü sağlamak
  • Doğru ve dengeli nefes almak
  • Egzersizleri karın, bel ve kalçaların oluşturduğu merkez bölgede yoğunlaştırmak
  • Konsantrasyon sağlamak
  • Kas kontrolünü kazanmak
  • Her hareketin bir amacı olduğunu bilerek programa titizlikle uymak
  • Hareketlerde akıcılık sağlamak